sobota, 19 kwietnia 2014

"Zielony" sos do mięs i wędlin

Zielenina, chrzan i cytryna tworzą ciekawe połączenie smakowe. A do tego jeszcze jajka - czymże byłyby bez nich święta ;)

Ok, tak naprawdę sos nie wychodzi zielony, ale dodaje się do niego sporo "trawy", a poza tym nawet osoby zielone w kuchni będą w stanie go przygotować



Składniki:

- 4 jajka ugotowane na twardo
- szklanka gęstej kwaśnej śmietany\ jogurtu
- pół cytryny
- pęczek koperku
- pęczek szczypiorku
- pęczek rzeżuchy
- 1-2 łyżeczki chrzanu
- pieprz, sól

Wykonanie:

Żółtka utrzeć z sokiem z cytryny na jednolitą masę. Dodać śmietanę, drobno posiekaną zieleninę, chrzan i przyprawy, wymieszać. Białka drobno pokroić i również dorzucić do sosu. Wymieszać, przełożyć do słoika. Przechowywać w lodówce. 

Idealnie nada się do wędlin i pieczeni.
 Chociaż ja osobiście będąc dzieckiem polewałam tym sosem również jajka na twardo, przez co mam trochę krzywo na mnie patrzyła, mówiąc, że to bez sensu polewać jajka jajkami, skoro mogę użyć TEGO sosu. Ja i tak zawsze wolałam ten jajeczny ;P






Wielkanocne Smaki - edycja IV Wielkanoc bez glutenu. Wielkanocne Smaki - edycja IV Domowy Wyrób Lekka Wielkanoc Rzeżucha na talerzach Zdrowy tryb życia Jajka na Wielkanoc

2 komentarze: